Monday, August 28, 2006

Bericht TC Tubantia

28 augustus 2006

Chillen, dissen en rappen bij de picknicktafel

ALMELO - Naam: - Stefan van Lange- Leeftijd: 15 jaar- Woonplaats:- Almelo- Dierbaar plekje:- picknicktafel in - Schelfhorstpark- in Almelo- Beroep: scholier, krantenbezorger

Samen met zijn vrienden is Stefan van Lange bijna iedere dag in het Schelfhorstpark te vinden. Altijd op dezelfde plek, bij de picknicktafel. Dat is zijn favoriete plek in Almelo. ‘Daar kun je praten met vrienden, chillen, dissen en rappen.’
Stefan is naast scholier en krantenbezorger ook rapper en vormt samen met zijn twee vrienden Ivan Sanchez Pareja en Melkon Joussif de rapgroep Grenzeloze Machten. Rappen doet hij vaak bij de picknicktafel, zijn favoriete plek in Almelo.
Ook rappen óver zijn favoriete plek: ‘Voor ons is dit geen gewone picknicktafel. Ben er van ’s ochtends vroeg, tot laat in de avond. Voor jullie is het een tafel met twee bankjes ernaast. Voor mij de plek in Almelo-Noord waar ik mijn rijms doorgeef. De plek waar ik dagelijks beland, de plek zonder enige trammelant. Als ik niet lekker in me vel zit, is het de plek waar ik naar verlang. Het is soms Ongelukslaan 13, want we bespreken onze levensweg. Mijn plek laat je wegdromen, je wordt niet op je plaats gezet. Chillend met kameraden, luisterend naar Opgezwolle, praten over onze liefde en verdriet. Ik zet mijn shit in de krant, houd het niet meer verborgen. Het is wel grappig want wij moeten die kranten de volgende dag bezorgen.’

No comments: